هنوز

هنوزم آسمانم را تو خورشیدی....

هنوزم آسمانم را تو خورشیدی....

هنوز

چشمم به لطف توست،
اگر زنده ام هنوز....

عاصی و رو سیاه،
ولی بنده ام هنوز....


آخرین نظرات

خیابان ولی‌عصر (نام پیشین: خیابان پهلوی)، بلندترین خیابانِ مُشجر تهران و همچنین بلندترین خیابان خاورمیانه با درازای ۱۷٫۹ کیلومتر است که از میدان راه‌آهن در میانهٔ جنوبی تهران آغاز شده و به میدان تجریش در منطقهٔ شمیرانات در شمال تهران می‌رسد. این خیابان به دستور رضاشاه پهلوی ساخته شد.[۱] نام اولیه آن «جاده مخصوص پهلوی» بود و تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷، «خیابان پهلوی» نامیده می‌شد. در ماه‌های اول[۲] انقلاب ۱۳۵۷ ایران مدتی «خیابان محمد مصدق» خوانده می‌شد، اما سرانجام این خیابان به صورت رسمی به «خیابان ولی‌عصر» تغییر نام یافت.[۳][۴]

در سال ۱۳۱۸[۵] سرتاسر خیابان از دو سوی آن با ۶۰هزار درخت چنار پوشیده شده‌بود، اما اکنون تنها بیش از ۸هزار چنار در سرتاسر خیابان باقی‌مانده است.[۶]

بسیاری از مراکز خرید بزرگ، پارک‌های عمومی، رستوران‌ها، موزه‌ها، مراکز فرهنگی و دفاتر ملی و بین‌المللی در این خیابان قرار دارند. این خیابان هم‌چنین از کانون‌های سنتی خرید تهران است و بوستان‌های بزرگ ملت و ساعی در کنارهٔ این خیابان جای دارند.[۷] بخش بزرگی از خط سه متروی تهران از زیر خیابان ولی‌عصر می‌گذرد.[۵] خیابان ولی‌عصر در ۷ دی ۱۳۹۰ ثبت ملی شد.

روز جمعه، به اتفاق ساحل نازنینم، دوستم و دخترش، ساعت 6:30 صبح از میدون تجریش راه افتادیم و خیابون ولیعصر زیبا رو پیاده طی کردیم و ساعت 12 ظهر رسیدیم میدون راه آهن. (وسطش سه ربع معطل خوردن صبحانه شدیم)

خیلی خوب بود و لذت زیادی بردیم...و اینکه جا نزدیم و تا انتهای مسیر رفتیم خیلی برامون لذتبخش بود...ساحل نازنینم هم با وجود اینکه آخراش مدام پاش میگرفت و من بهش اصرار میکردم که بیا من و تو برگردیم، تا همینجا هم خیلی خوب اومدیم ولی همت کرد و تا انتهای خ ولیعصر ادامه داد.

میدون را آهن رو که دیدیدیم اونقدر خوشحالی کردیم که مردم قطعا فکر کردند اینا چهارتا دیوونه ی ایستگاه راه آهن ندیده، هستند :)))

یلدا ...

نظرات  (۱۰)

چه ایده ی جالبی!! آفرین بر همه تون :)
پاسخ:
ممنون
شما هم امتحان کنید :)
سلام دلاوران ، پهلوانان 🤗
خدا قوت 
ایشالا همیشه  سلامت و پرتوان و خوشحال و شاد و خندان در کنار هم باشین 🍀




+

یه سوال بعد از این همه پیاده روی جدی جدی وقتی رسیدین خونه پا درد به سراغ تون نیومد ؟:))))
من این همه راه رو پیاده روی میکردم یکی دو روز پا درد به سراغم می اومد :))))

همیشه خوش باشین همیشه به پیاده روی این چنینی :)

پاسخ:
سلام :)))
ممنون باران جان

امروز صبح اصلا نمیتونستم از جام بلند بشم. با بدبختی اومدم سرکار...


ممنون و همچنین :)

دیگه از اینکارا نمیکنم.
امروز مثل پنگوئن دارم راه میرم...




باران، نفرات رو حدس بزن:)
چقدر طولانییییی :))
پاسخ:
خیلیییی
البته دیروز گرم پیاده روی و هدف بودیم، متوجه نبودیم
امروز اسید لاکتیک جمع شده تو پامون بدجور :))
عواقبش زیاده گویا :)
پاسخ:
خیلی :)
ولی به تجربه ش می ارزه
http://s9.picofile.com/file/8334838400/quote_1534586187238.png

فعلا اینو داشته باشین برمیگردم :))

پاسخ:
آفرین به تو :))
ممنونم 
ورزش خوبه 
پیاده روی از همه بهتر ولی همیشه حد وسط همه چی خوبه :))
برای همین گفتم درد پا به سراغتون نیومد ؟:))
زمانی که بعد مدتها شروع به پیاده روی میشه اولش از کم شروع کنیم بعد کم کم روز به روز مدت زمان پیاده روی رو  افزایش بدیم 
که برای سلامتی مون ضرر نداشته باشه.
ایشالا همیشه صحیح و سلامت و شاد و پر انرژی باشین.



دور از جونتون.
پاتون رو با آب گرم و نمک ماساژ بدین که دردش بخوابه و کمتر اذیتتون کنه:)




+

بماند این پیاده روی تون پیش زمینه ی خوبی بود واسه ی ایشالا به امید خدا پیاده روی اربعین امسال.
ایشالا  امسال همتون رو  امام حسین (ع) بطلبه و این پیاده روی معنوی  و شیرین رو به عشق زیارت آقا تجربه کنین :)
(اینو داداش کوچکه ام گفت که بهتون بگم ) 
پاسخ:
آره واقعا
من روزی 45 دقیقه پیاده روی میکنم و فکر میکردم آمادگی دارم
ولی ظاهرا" نداشتم....



نمیدونستم نمک با آب گرم خوبه...ممنون که گفتی باران جان:*

ممنون از آرزوت باران جان...
چه دعای خوبی
ممنون از داداشت که این دعا از ذهنش گذشت...

انشالله برای خودت و داداشت، هم :*
نمک دریایی البته بهتره ولی نبود با نمک طعام هم میشه البته با این دستورالعمل های زیر:)
اینو بخونین :)
http://www.beytoote.com/health/cure-herbaceous/home2-remedies-foot-pain.html?m=1


خواهش میکنم :)

ممنونم ایشالا :**
پاسخ:
مرسی چه خوب بود این لینک :)
آفرین به  همتتون...
چقدر خوبه که یه شعر یا ایده به این دورهمی طولانی ختم شده..:)
خسته نباشین..:-)
پاسخ:
ممنون :)

دقیقا"... ایده از همون شعر شروع شد :)

ممنون
احسنت به شما
این مسیری هست که من خیلی دوسش دارم
بیشتر این خیابونو پیاده رفتم
اما گمونم پاییزش قشنگتر و دل انگیزتره
پا بذاری رو برگهایی که فرش خیابون شدن و قطعا تا آخر خیابون می شه چند تا شعر پاییزی گفت ...
حالا که گفتم دلم خواست منم از تجریش تا راه آهن پیاده برم ...
راستی مسیر برگشت رو دیگه نمی شه پیاده اومد بخاطر شیبش .. یه جورایی کوه پیماییه ))))))
پاسخ:
آره اگر هوا بهتر بود عالی بود
خیلی خیابون قشنگیه، دست رضاشاه درد نکنه :)

برگشتش کار کوهنورداست :))
طفلکی ساحلو کشتین تا برسین )) ‌
الهی ... گمونم کف پاهاش سوخت بچه(
پاسخ:
:))
خودش اراده کرده بود
آخراش بهش میگفتم بیا من و تو سوار بشیم برگردیم، میگفت دلم میخواد برسم به آخرش...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">